Taska Puaka

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Taska Puaka


Ini rakaman yang sempat aku ambil malam tadi masa buat perjumpaan antara keluarga owner tu... Korang tengok berapa ramai yang datang....



Aku cuma datang sorang je, dan bila diorang ramai senang la aku diperkotak katikkan... Ape yang aku cakap, diorang semua betah... senang cakap, aku memang tak boleh nak cakap la kompom diorang akan betah balik... huuuuuu....


Perjumpaan malam tadi, seolah olah aku yang bersalah sebab buat report polis sebelum perbincangan dibuat antara aku dan owner... Boleh camtu????


Ni lah muka pengasuh celaka yang lempang Amirah tu... Kalau korang nak antar anak korang kat taska, pastikan muka budak celaka ni takde...


Masa ni owner suruh lakonkan semula camner kejadian tu berlaku dengan disaksikan oleh saksi yang berbaju hitam tu....


Aku nak bagi besar sikit gambar budak ni... Biar korang nampak sendiri dan amati muka budak ni.... Kalau korang jumpe kat tepi jalan, dipersilakan untuk lempang dia balik... Halal....



Ni owner yang tetap menyalahkan aku... siap cakap camni lagi...

" Saya nak puaskan hati en azmi dan bagi tengok macam mana kejadian Amirah kena lempang"....




Ini saksi kejadian... Aku respek budak ni sebab sanggup berkorban demi keselamatan budak yang dia jaga... Dia report kat wife aku sebab dia tak sanggup tengok yang pengasuh celaka tu belasah anak orang.. Lagipon dia rasa bersalah kalau tak bagitahu sebab dia sendiri ade anak...


Korang nampak anak panah kaler oren tu???? Korang bayangkan erk, dari tempat duduk pengasuh yang celaka tu, dia campak Amirah sampai ke anak panah oren tu... Bayangkan betapa jauhnya dia campak anak aku... Huuuuu... Panas hati beb... Siap senyum lak tu..

Ramai yang nak tahu nama dan lokasi taska ni kan... Ok... Aku pon tak nak kejadian ni berlaku kat korang semua, so aku akan bagitahu... Nama taska ni Taska Permata Bonda, kuarters kerajaan presint 11, owner nama Noraini binti Mat...

Aku tak akan terus berdiam diri selagi keadilan tak berpihak pada aku...


52 Komen untuk "Taska Puaka"

Ya Allah,,budak kecik dibuat gitu??! geram pula dgr wlpun sy takde kat tmpat kjdian..agak2 la pun nak lmpng anak orang.. kasi sedas balik..

tag papa blogger blh?

http://hanyadihatiku.blogspot.com/2013/01/25-random-facts-about-me.html

Pergh kesian Amirah . Kalau dah panas baran jangan la jadi pengasuh . Budak kecik jadi mangsa . Dah la jauh dia campak . Grr . Panas hati . Sebab mak saya pengasuh gak . Kitaorang memang suka budak takda ah macam tu gila tu o.O

lapor segera..kasi masuk paper! i will always support u!

Sentap jer tengok muker dia tersengih2, takda rasa bersalah ker dia tu??! >.<

Cool Papa.... rileks... biasa la, owner tu defend diri dia... tindakan Papa tu betul... report Polis mesti didulukan... buat apa nak bincang dulu then baru nak report... biar Polis buat siasatan... orang yg salah, tetap akan dikenakan hukuman... sebab tu lah dia rasa panas... kalau tak salah, buat apa nak rasa takut...

Igt smp bile2 muke perempuan nih..mcm ne la kalo die ade anak nti kan?tak sgke die sgup dera baby 10 tahun..harap papa n wife trus tabah..biar undang2 yg menghukum org mcm nih

Owner salahkan kita pulak! Dah lempang boleh senyum lagi!!..Bro, report polis tu hantar pada Bukit Aman, lagi cepat tindakkan nanti. Masuk paper jea cita cm ni..!!

hoi naik geram aku tgk muka dia, siap sengih2 lagi. insyaallah kebenaran will on ur side.

kuang ajaq betoi..!! berani dia lempang budak kecik tepelanting jauh cmtu...sial kan? dia tu ada anak x? kna bt blk mcmtu kat anak dia..tp kita xkan bt kt anak org mcmtu...heee!

amboihh suka hati makpak dia je nk bcg2..awk pulak yg dipersalahkn??? gila! teruskan buat report polis! semoga keadilan, kebenaran berpihak pada amirah! grrr! klu taska tu diarahkan ditutup pn, let it be! mmg xde perikemanusiaan punya owner! dorg tau dorg slh sbb tu gelabah lebih..sengal je..hehh~

hoh... dah jadi mcm tu masih nak backup staff die... owner pun sama bengap... hmmm... bro, aku dh tanyer kwn maksu aku tu... die taknak jage baby lg dah sbb die dah jage 3 org skrg ni dan coming soon nak dtg 2 org lg... die xnak jage ramai2..

masalah betul... apa nak jadi lah.... nak share...

owner pun bengong..ntah ape2 ntah..

hmmm... apa punya pengasuh la... sepatutnya dia jadi pengasuh kat sekolah juvana nun

atas alasan apa dia pukul amirah, still dlm kategori infant lagi sampai macam tu! amirah buat dosa apa? akal tak ada ke! geram betul!

en azmeng bg sy lah lan selepas ini x payah dah nk bincang2 dgn owner taska tu lagi..
sial gila aku tgok pompuan yg lempang amirah.. punya jauh dia tecampak..
mik tindakkan je.. jgn bg can..
bukan nk jadi batu api.. tp sy rasa diorg ni melampau dh buat salah x nak mengaku dah tu menyalahkan pihak en azmeng plak.. lahanat btol.. gram plak aku tgok... hish!! sabar2...bnyakkan berdoa agar dipermudahkan sgala urusan.. doa org teranaya mudah allah makbulkan..

en azmeng bg sy lah lan selepas ini x payah dah nk bincang2 dgn owner taska tu lagi..
sial gila aku tgok pompuan yg lempang amirah.. punya jauh dia tecampak..
mik tindakkan je.. jgn bg can..
bukan nk jadi batu api.. tp sy rasa diorg ni melampau dh buat salah x nak mengaku dah tu menyalahkan pihak en azmeng plak.. lahanat btol.. gram plak aku tgok... hish!! sabar2...bnyakkan berdoa agar dipermudahkan sgala urusan.. doa org teranaya mudah allah makbulkan..

ya allah, siannya Amirah..geram sangat dengan babysitter yang perangai baran mcm ni..kalau dah tak suka budak2 tu, jangan kerja jaga budak okey.. anak saya 2 orang juga di taska di presint 11D,tadika Bondamama, harap2 jangan la kejadian ini terjadi..nak hantar ke kampung, mak ayah dah tua, lagipun nnti kita yang teringat anak2..huhuhu...
harap papablogger dan keluarga bersabar...kena ambil tindakan jugak neh..

salam kenal Papa blogger...selama ni saya silent reader je..tapi bila tajuk amirah kene lempang tu buat saya nak tahu kedudukan kes tuh...tahniah sbb buat report...sebak n bergenang air mata saya bila baca then tgk pic amirah kene lempang dari tempat pengasuh sampai ke playpan tu...sangat keji pompuan tuh..rasa nak jotos n tunjal2 je kepala hotak dia...suke2 pukul budak...klu dah tak boleh keje dikelilingi budak2 jgn sebok nak jadi pengasuh...memang dia layak dipanggil C*LAKA....bagus reveal nama taska tuh..saya pon akan buat yg sama if anak saya kene mcm tuh...so far anak saya kat taska ok je laa..except part hygiene..be strong k papa blogger..dan teruskan tuntut keadilan...

Sila buat report ke JKM sekali. Saya pernah report sebuah taska di melawati, JKM memang cepat datang check lepas saya faks report. Dorang terus call dan pegi taska tu.

salam papa..mintak izin share citer ni blh tak....mmg bagus revealkan nama taska tu biar org lain berhati²..benda macm ni mmg patut dihebohkan...

menyirap jugakla bile tengok kejadian macam nie..c pelempang tu sempat aek senyum2.perghh buat sentap..!

harap papa banyak bersabar yee..

salam kenal..
ya Allah.. sedih sy baca dan bayangkan camne amirah kena lempang tu.. moga yg bersalah dapat hukuman yg setimpal.

salam kenal papa blogger. saya bab anak memang lemah. tambah budak kecil secomel amirah. tak dapat nak bayang sekecil ini kena lempang sampai jatuh sejauh itu. nangis saya baca.

betul, report JKM. biar kena pada diorang. bukan pasal tutup periuk nasi ke apa. owner tu sepatutnya kena bertanggungjawab atas tindakan dia yang hired orang panas baran gitu.

sepatutnya nak jadi pengasuh kena ada sifat sukakan budak dan sifat sabar.

kalau tak sabar dengan kerenah budak, aish jangan jadi pengasuh la.

siap la Taska Permata Bonda! korang kena la nanti!!

peluk cium buat Amirah. saya doakan Amirah sihat selalu, amin.

kurang ajar..boleh gelak2 lagi dia eh...muka gampang mcm tu mmg x sesuai jaga budak...x kisah la kabel dia besar ke apa..tindakan tetap tindakan..panas plak hati ni baca...

baru semalam dok sembang dengan mbe yng dok putrajaya,tanya dia kenapa x anta anak dia ke taska..dia pun cite la itu ini dah banyak kes di putrajaya tu...


memang tak de perikemanusiaan la budak tu..yang owner pun dok bela pekerja dia..riso la tu...


ada daftar dengan JKM tak taska nie..

harap pihak berkuasa ambik tindakan

Papa blogger ,
oke im touch !! nangis kt ofis bce kisah ni .. smge ALLAH merahmati papa blogger sekeluarga .. anyway , pengasuh tu indon ke melayu ?how could them ,eeeeii geram2 !!

Slm papa...saya mcm tau taska n owner nya nie...saya pun pernah hantar ank kat cnie...dan nmpk mcm ada yg x kn...trs anta ank tmpt lain...

lepas ni buat cadnagan letak cctv setiap taska..

Bru je pegi taska ni last week...dkt je dgn rumah jln p11a 2/1...tnye2 kot2 ade kosong lg..balik rumah google2 terjumpe story ni...masalah nye still bukak lg taska ni wpon dah ade kes mcm ni...trus matikn hasrat nk hntr anak kt sini

erhmmm nak jadi pun citer .. dah meninggal pun sorang bayi berusia 3 bulan .. ni citer dia .. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=732608266788233&set=a.140291092686623.24225.100001171992339&type=1&theater

Smlm seorg bayi dah meninggal dunia kat taska ni la. Kesian.. Owner dia jenuh nk tanggung. Katanya kena dera. Sbb ada kesan kecederaan kat muka. apa binatang sngt la perangai depa ni.. Hish..

Ya Allah.. geram pulak aku tgk pekerja tu. mmg kaki lempang budak kut ni..
bagus jugak cadangan pasang cctv setiap taska di putrajaya.

Tutup aje taska ni,ada pun tak membina,takde lagi bagus...

Ni ke taska yg ade kes bby 3bulan neninggal semalam ek?

Ni ke taska yg ade kes bby 3bulan neninggal semalam ek?

agaknya pompuan ni takde anak ke ek? esok2 Allah balas kat anak dia baru tau.geramm pulak aku tengok!

Seram..ya allah jauhi ank2 kita dr org yg mcmni.kejam

Takut nk anta anak kt taska skrg ni..Huhu...Kesian bdk2 ni...

bondaseri.blogspot.com

Ya Allah...taska nie berdaftar ker kementerian. Kenapa la smpi jd cmnie. Org skang bukak taska sbb duit jer tp diorg x sedar tanggungjawab dan amanat atas diorg sgtlah besar.

Sepatutnya kalau kejadian begini berlaku... taska ini tak bole diteruskan menjaga anak2 kerana bahaya..... semua taska harus pergi ambil ilmu penjagaan anak....

Sepatutnya kalau kejadian begini berlaku... taska ini tak bole diteruskan menjaga anak2 kerana bahaya..... semua taska harus pergi ambil ilmu penjagaan anak.

Heran kan,dh ada report penderaan pun still benarkn beroperasi..ni dh ada kematian,klo beroperasi lg x tahula...

Mohon dptkan penjelasan dari dua2 pihak baik dari owner taska dan parents. Jika betul berlaku kecederaan dan penderaan mohon lapor ke polis. Biar polis buat kerja depa. Kita x boleh menghukum seseorang itu tanpa bukti.

sedoh n nak menangis rasa bila baca berita pasal baby imna.. memang lah taska berdaftar, tapi pengasuh nya tu berdaftar or layak ke? ade kelulusan asuhan kanak2 ke?? sekarang ni.. kes kanak-kanak meninggal kat tempat asuhan mcm dah jadi biasa!! mana biro wanita UMNO ni!! p buat kerja anda!! dah ada kes kematian baru nk bertindak ke??
jom para ibu.. tak perlu lagi hantar anak ke taska!! kita buat income dari rumah!! lagi masyuk dan dapat jaga anak depan mata..

http://cintahatikusupplements.blogspot.com

Salam. Sy juga ada pengalaman dgn Taska Permata Bonda, Tmn Universiti Bangi (SG Tangkas). Sy x pasti owner sama atau x...tapi rasanya ada kait-mengait.

Ceritanya hampir 2 tahun anak sy di jaga dari situ sejak wife abis cuti bersalin. Sepanjang di situ...anak sy sering muntah2 balik susu, kudis2 dan ruam. Bila jumpa dr...dptla ubat2an biasa dan okla kejap. Nanti jadi balik. Mak sy pun kata mungkin faktor genetik...sbb sy masa kecil dulu selalu kudis buta.

Nak di jadikan cerita...satu hari sy decide nak balik keje half day. Sy terus amik anak lebih kurang 2pm. Masa amik sy perasan baju masih sama yg dia pakai sejak pagi sy hantar. Sy diam lagi. Bila sy dukung, terus melurut pampers dalam seluar dia. Bila sy check, pampers dah penuh...siap ada taik dah kering dlm tu. Panasnya hati sy...sy lelaki yg x pandai jaga anak ni pun x pernah biar anak sy mcm tu. Sy maki je budak penjaga tu sampai sy sendiri kuar air mata sedih+marah.

Sy terus msg ketua taska tu komplen dan dia cuma kata minta maaf. sy malas panjangkan dan cari taska lain. Alhamdulillah...sebulan di taska baru...anak sy xde muntah2 lagi dan xde kudis2. Mungkin di taska jahanam tu..susu cuma bancuh sekali dan bagi sampai basi. Mandi pun cuma sekali bila dah ptg.Bila sy buat survey dan tanya2 org di bangi...Taska Nasyrah yg baru ni mmg bagus dan ramai ibubapa yg puji.

Nasihat sy, kpd ibubapa yg nak pilih taska...survey lah dulu dan bykkan bertanya. jgn pilih taska hanya kerana lokasi yg dekat dgn rumah dan mudah...itu silap sy dulu.

Minta semua ibu bapa yang hantar anak ke taska ni berhenti hantar dengan serta merta demi nyawa anak anda. Jangan hantar walau sorang pun.

owner dia beli sijil JKM ke. kes serius macam ni pun nak buat main2.sekarang ni bayi meninggal dah lama kat taska ni pun depa cakap tak tahu. TUTUP JE LA taska ni sebelum ramai lagi jadi mangsa!!!!!

Salam, saya fresh graduate dan sy dah hantar resume kat tempat ni. Betul ke tempat ni xbagus.. utk sy menjadi cikgu? macam seram je dgr perkongsian Encik..

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info